A Fiatalság forrása


A mindenki számára hozzáférhető forrás az öt tibeti rítusnak is nevezett jógagyakorlat. Peter Kelder könyvet írt az egészségesebb, fiatalosabb életet adó módszerről, melyet érdemes használnod, ha még nem ismernéd.

“…az emberi testnek 7 fő energiacentruma van, amelyeket a hinduk csakráknak neveznek, de akár örvényeknek vagy forgóknak is hívhatnánk őket, hiszen a bennük áramló életenergia körkörös irányban mozog. Ezek a szemnek láthatatlan rotációs elektromos mezők az endokrinális rendszer hét belső elválasztású mirigye környékén helyezkednek el, és a mirigyek hormontermelését ösztönzik. E hormonok szabályozzák élettani funkcióinkat, beleértve az öregedést is.”

“Egy egészséges testben ezek az energiaspirálok nagy sebességgel forognak körbe-körbe, így válik lehetővé az életenergia – prána vagy éterenergia – fölfelé irányuló áramlása az endokrin rendszeren keresztül. Ha az energiaspirálok egyikének, vagy másikának a forgása lelassul, az életenergia áramlása lanyhul, akár le is állhat. Ez betegséget és öregedést hoz.”

“Mi a legbiztosabb módja, hogy visszanyerjük egészségünket és fiatalságunkat? Az, ha energiacentrumainkat újból normálisan kezdjük működtetni. Létezik öt egyszerű gyakorlat, amelyek segítségével ezt könnyedén elérhetjük. E gyakorlatok egyenként is hatásosak, de együttes alkalmazásuk jobb eredményre vezet. Nem hagyományos értelemben vett tornagyakorlatokról van szó: a lámák rítusnak hívják őket,…”

Bradford ezredes jó ideig élvezte annak a tibeti kolostornak a vendégszeretetét, ahol a férfiak rendkívül sokáig éltek, és kiváló egészségnek örvendtek. A saját magán is tapasztalt jelentős fiatalodás hatására megosztotta a tanultakat és tapasztalatait barátjával, amely alapján Peter Kelder 1939-ben megírta a gyakorlatsort. Engem meggyőzött! Csak egyféleképpen tudsz meggyőződni arról, hogy vajon számodra is ez-e a valódi út az egészséges, természetes fiatalodáshoz, hogyha kipróbálod! 🙂

Az öt tibeti rítus jógagyakorlat

“Minden bölcsesség ősidők óta létezik, és valójában semmi sem titok. Kifelé tekintve sohasem fogsz rábukkanni a fiatalság forrására: csakis befelé haladva találhatsz rá.”

Az öt tibeti rítust napi rendszerességgel végezd. Az első héten hármat végezz minden gyakorlatból, a következő héten ötöt, és hetente emeld kettővel. A 10. hétre eljuthatsz a 21 gyakorlathoz rítusonként, amelyet naponta végezve valóban megtapasztalhatod a pozitív változásokat testedben-lelkedben.

Semmi gond, ha ennél lassabban haladsz, ahogy szokták mondani: “nem hajt a tatár.” 🙂 A lényeg, hogy ne hagyd abba, naponta végezd – lehetőleg reggel, és ügyelj a javasolt testtartásra és légzésre a gyakorlatok során.

Az első rítushoz állj fel egyenesen. A kezeiddel oldalsó középtartásban kezdj el forogni a saját tengelyed körül az óra járásával megegyező irányban. Lélegezz egyenletesen. Célszerű egy pontot kinézni, és minél tovább ott tartani a tekinteted, majd a törzs után fordítani a fejed, hogy újra oda nézhess. Ha szédülsz, végezd lassabban, és kevesebb ideig forogj. Idővel helyreáll az egyensúlyi rendszered is, és bármennyit képes leszel majd forogni szédülés nélkül. A gyakorlat végén tedd össze a tenyereid a mellkasod előtt és koncentrálj az összeérintett hüvelykujjaidra.

A második rítushoz feküdj hanyatt egy jógamatracra (vagy vastag szőnyegre), karjaid a test mellett, tenyereid lefelé nézzenek, a talpfejeid feszítsd vissza, a sarkaiddal nyújtózkodj. Kilégzéskor húzd be a hasad, majd belégzésre közelítsd a fejed a mellkasodhoz, miközben a nyújtott lábaidat felemeled a talajról függőleges helyzetbe. Kilégzéskor lassan ereszd vissza a lábaidat és a fejed a talajra. Hajlított lábbal is végezheted, ha derékproblémáid vannak. A gyakorlat végén feküdj hanyatt, kis terpeszben, kezeid tenyérrel felfelé, és lélegezz mélyeket.

A harmadik rítushoz ereszkedj térdre kis terpeszben, (tegyél a térdeid alá több rétegben a jógamatracból vagy a szőnyegből), egyenes legyen a hátad, a lábujjaidon támaszkodj. Mellkasodat domborítsd, kezeid a combjaid hátsó részén támaszkodjon. Hajtsd előre a fejed a mellkasodhoz, belégzésnél hajolj hátra, amennyire csak gerinced engedi, emeld ki mellkasod. (combjaid maradjanak függőlegesek) Térj vissza a kiinduló helyzetbe, közben lélegezz ki. Ismét belégzés, és kezdheted elölről. A gyakorlat végén ülj a sarkaidra, homlokod pihentesd a kézfejeiden és lélegezz mélyeket.

A negyedik rítushoz ülj a földre, lábaid legyenek nyújtva, kis távolságra egymástól, tenyereddel támaszkodj a földön a csípőd mellett. Hátad legyen egyenes sarkaid visszafeszítve. Kilégzéssel hajtsd előre a fejed a mellkasodhoz. Belégzéssel hajtsd hátra a fejed, majd emeld meg a csípőd egész magasra, hogy a törzsed vízszintes legyen a levegőben. Maradj így egy pillanatra, tartsd bent a levegőt és feszítsd meg az összes izmodat, amennyire csak tudod. Majd kilégzés, és vissza a kiinduló helyzetbe. A gyakorlat végén húzd fel a lábaid ülőhelyzetben, támaszkodj a térdeidre a felső testeddel és közben lélegezz mélyeket.

Az ötödik rítus térdelőállásból indul. Feküdj fekvőtámaszba, majd kinyújtott karral engedd le mélyen a csípőd, lélegezz ki, és hajtsd hátra a fejed. Belégzéskor hajtsd előre a fejed a mellkasodhoz, majd told fel a csípőd hegyállásba, sarkaid közelítve a talajhoz. A gyakorlat végén lazíts sarokülésben, előre kinyújtott karokkal, homlokod pihenjen a szőnyegen, nagylábujjaid összeérnek, sarkaid lazán széttárva, és lélegezz mélyeket.

Peter Kelder: A Fiatalság forrása
Az öt tibeti jógagyakorlat

Az öt rítusnak nevezett, tibeti eredetű jógagyakorlat egy nagyon könnyen elsajátítható frissítő, fiatalító mozgássorozat. Naponta végezve hatása fantasztikus és nagyon látványos. Többek között javítja a keringést, ösztönzi az energiatermelést, a sejtek újjáéledését, pozitívan hat az emésztőrendszer problémáira, erősíti az izmokat, mélyíti a légzést, tisztábbá teszi a gondolkodást,… Rendszeres gyakorlása javítja általános közérzetünket és erőnlétünket, fellendíti az immunrendszerünk működését.

A fiatalság forrása második kötete tanulmánygyűjtemény. Az öt rítus lenyűgöző hatásáról vallanak azok, akik nap mint nap gyakorolják, és több tudományág képviselői fejtik ki véleményüket. A szerzők részletesen tárgyalják a gyakorlatokat és számos hasznos tanáccsal szolgálnak. Szó esik a gyakorlatok “tibeti szellemiségéről” és a titokzatos Bradford ezredesről is.

Az egész gyakorlatsor nem sok időt vesz igénybe, és csak annyi hely kell hozzá, ahol le tudsz feküdni, illeve ahol állva kitárt karokkal elférsz. Egyszerűen, kis erőfeszítéssel, rövid idő alatt harmonizálhatod tested működését. Nem elhanyagolható mellékhatás, hogy nemcsak fizikai erőnlétünk, hanem bőrünk tónusa is javul. Beindul egy méregtelenítési folyamat, ízületeink rugalmasabbá válnak, segít elérni az ideális testsúlyunkat, tisztítja gondolatainkat, mert a test energiarendszerét a sejtek szintjén ébreszti fel.

Ha te is azok közé tartozol, akiknek nincs idejük, vagy kedvük a hoszabb időt igénybevevő és sokszor megerőltető testmozgáshoz, akkor ezt neked találták ki! Ha rendszeresen edzel, akkor is érdemes beilleszteni a napi rutinodba, mert annyira csodálatos eredményei vannak, amit kár lenne kihagynod.

A könyvet >>> ITT <<< elolvashatod, letöltheted, amit ajánlok is, mivel fontos, hogy a gyakorlatokat pontosan végezd.

Remélem, hogy sikerült annyira felébresztenem a kíváncsiságod, hogy kipróbáld. Sok sikert kívánok a gyakorlatokhoz és a fiatalodáshoz! Várom a tapasztalataidat! 🙂

Ha tetszett, oszd meg másokkal is!