Tízmilliószoros nap


A tibeti “nagy” Buddha (Dharmachakra) napokat hívják 10 milliószoros napoknak. Különleges a teremtő hatásuk, ne feledd: bármire is fókuszálsz (gondolatok, érzések, szavak, cselekedetek), az 10 milliószoros erővel hat.


Már előző 10 milliószoros napról szóló cikkeimben is utaltam rá, de nem győzöm hangsúlyozni, hogy sokan félreértik ezen kozmikus erővel rendelkező napoknak az üzenetét. Évente 4 nappal nem lehet megváltani a világot! Nem elég, hogy csak “leadod a megrendelésed”! Minden nap tudnod kell, hogy:

2011.07.05 – Tízmilliószoros nap

“Az egész univerzumot behálózza az ok-okozat törvénye. Nincs egyetlen dolog, egyetlen esemény – sem a belső, sem a külső világban-, amelynek ne lenne oka, és minden oknak szükségszerűen ki kell váltania valamilyen hatást.”

A Dharmachakra (“dharma kereke”, “sors kereke”) Buddha vezető tanításainak egyik szimbóluma, a 8 küllő a Nemes nyolcrétű ösvényt jelképezi.

1. Helyes szemlélet – Buddha szerint ez a Négy Nemes Igazság (lásd lentebb) belátása. A világ elfogulatlan szemlélete, mely feltárja, hogy a lét szenvedés, a szenvedés oka a vágyakban rejlik, a vágyak megszüntetése a szenvedést is megszünteti.

2. Helyes szándék – Buddha egyszerűen azt mondja, határozzuk el a lemondást, a jóakaratot és az ártó szándék elkerülését.

3. Helyes beszéd – Buddha négy dolgot említ: tartózkodás a hazugságtól, rágalmazástól, durva beszédtől és az üres fecsegéstől.

4. Helyes cselekvés – a testtel elkövethető káros tettektől, érző lények elpusztításától, ártástól, nem adott dolog elvételétől és helytelen szexuális viselkedéstől, a vágyak mértéktelen kiélésétől való tartózkodás.

5. Helyes életmód – Olyan életvitel, melyben javainkat békés úton, tisztességesen és másoknak szenvedést nem okozva szerezzük meg.

6. Helyes erőfeszítés – Buddha négy elvet említ: 1. megsemmisíteni mindazt a rosszat, ami már felmerült bennünk, 2. a még meg nem született rossz létrejöttét megakadályozni, 3. a még meg nem született jó létrejöttét elősegíteni, 4. a már meglévő jót megtartani, ápolni.

7. Helyes éberség – jelenlét, figyelem, tanulás az élettől.

8. Helyes elmélyedés – A meditáció Buddhánál a teljes kiüresítést jelenti.

A Négy Nemes Igazság:

1. Van szenvedés – a szenvedés az elégedetlenséget jelenti, azt, hogy valamilyen tapasztalat, élmény, számunkra nem kielégítő. Élvezetes és fájdalmas élmények egyaránt megjelennek és elmúlnak, egyik követi a másikat. Ezért nem találunk soha egy kielégítő, biztonságos állapotot. Ezért szenvedünk akkor is, ha valami élvezetes, s akkor is, ha valami fájdalmas.

2. A szenvedésnek van oka – az oka a vágy, a sóvárgás arra, hogy találjunk egy szilárd pontot, ami örömteli és biztonságos. Törekszünk egy tökéletes állapotra, még ha nem is gondolunk így rá, s amit soha nem kapunk meg.

3. A szenvedésnek van vége – a megszűnése nem más, mint a vágyakozás kialvása. Annak a törekvésnek, hogy elérjünk egy örökkévaló tökéletes állapotot. Ezért a szenvedéstől megszabadulás, a nirvána, az nem egy hely, nem egy állapot, nem egy létforma, hanem a sóvárgás megszűnése.

4. Van egy út ami a szenvedés végéhez visz – a szenvedés megszüntetésének az útja az, amit nemes nyolcrétű ösvénynek neveznek. Ez három fő részt tartalmaz: az erényességet, az elmélyülést és a bölcsességet. Az erényesség lényege külsőleg a helytelen tettek elkerülése, amivel magunknak és másoknak a kárára vagyunk, belsőleg pedig minden rossz elkerülése. Az erényes tettekkel, szavakkal és gondolatokkal békét és nyugalmat hozunk létre, mely jó következményekkel jár. Az elmélyedés a tudat finomabb ragaszkodásait kezeli, aminek következtében nyugalmunk és örömünk mélységesebbé válik úgy, hogy nem alávetett különféle külső körülményeknek.

Buddha idézetek

“Mindenki maga irányítja sorsát; mi magunknak kell megteremtenünk boldogságunk okait. Csak mi tartozunk ezért felelősséggel, senki más.”

“Helyzetünket paradicsomiként vagy pokoliként is megélhetjük, minden a felfogásunktól függ.”

“Ne utasíts el könnyelműen jó cselekedeteket, csak mert azt hiszed, kevéssé segítenek. Idővel a vízcseppek egy óriási edényt is megtelítenek.”

“Gondolkodjunk el azon mi az, ami valóban értékes, mi ad értelmet az életünknek, és e szerint rangsoroljunk.”

“Az olyan érzések, mint az elkeseredettség, a zavartság, a düh, a neheztelés, a harag, a féltékenység és a félelem, valójában nem rossz dolgok, hanem: tiszta pillanatok, amelyek rámutatnak arra, hogy mit fojtunk el.”

“Csakis folyamatos gyakorlással szilárdulnak meg szokásaink, és csakis így tudunk elszántan ellenállni negatív hajlamainknak.”

“A saját magunk iránt érzett könyörület képessé tesz bennünket arra, hogy a neheztelést megbocsátássá változtassuk, a gyűlöletet barátsággá és a félelmet minden lény iránti tiszteletté.”

Úgy gondolom, hogy a fentiek a nyugati és a nem annyira ezoterikus beállítottságú emberek számára is megfontolandóak. Nagy örömmel tapasztalom, hogy a “szkeptikusok” (akik azelőtt csak afféle “hókuszpókusz”-ként tekintettek az ezotériára és az Univerzum törvényeire) is kezdik felismerni, hogy ha nem azonosulnak a bennük lévő ellenálló érzésekkel, hanem a jelenben (a MOST-ban) élve, tudatosan figyelnek önmagukra, és másokra, egyszer csak észreveszik a fentiek mindenre és mindenkire egyaránt érvényes törvényszerűségeit ÉS változnak, változtatnak. 🙂

Ryan Farish – Perpetual Motion

Függetlenül attól, hogy hiszel-e mindebben, vagy sem, Én csodás napot kívánok Neked!

Ha tetszett, oszd meg másokkal is!

2 hozzászólás:

  1. Clara

    Csodás zene és leírás, nagyon köszönöm! Biztos, hogy máskor is visszatérek erre a gyönyörű blogra!:-)

    • Energildi

      Kedves Clara!

      Köszönöm, várlak legközelebb is! 🙂