A téli hónapok, a fény és szín nélküliség komoly hatással vannak szervezetünkre és hangulatunkra egyaránt. Szeretnél fitt és egészséges maradni télen is, amikor a legtöbben lehangoltak az időjárástól, vagy épp egy csúnya megfázással küzdenek?

Egészségünket és szervezetünk ellenálló képességét télen is a megfelelő táplálkozással alapozhatjuk meg. Fontos, hogy vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag, színes gyümölcsök, zöldség- és főzelékfélék rendszeresen kerüljenek az asztalodra. Segítik az emésztőrendszer működését a teljes kiőrlésű pékáruk is. Ha rád jön a nassolás, válassz természetes, egészséges finomságokat, rágcsálj olajos magvakat, mogyorót, diót, pisztáciát, sült gesztenyét, aszalt gyümölcsöket.

Télen az immunrendszerünk nagyobb próbának van kitéve, de megkönnyíthetjük a dolgát a Wellstar Green Gold algatermékeivel (Green Gold Imune, Green Gold Forever Young Pur), amelyek egyedülálló módon méregtelenítenek, tisztítanak, táplálnak, védenek – sejtszinten. A termékekről bővebben az alábbi oldalamon olvashatsz: Wellstar Green Gold algatermékek

A megfelelő folyadékbeviteléről se felejts el gondoskodni, ne csak akkor, ha már szomjúságot érzel.Tiszta vizet igyál elsősorban (minimum 1,5-2 liter), ezen felül a levesek, a gyümölcslevek, a cukormentes, leginkább otthon elkészített üdítőitalok és a lédús gyümölcsök is remek folyadékforrás lehetnek, télen népszerű ital még a forralt bor is.

A fagyos idő, a hideg csípős szél bőrünkre is rossz hatással van. Az arcbőr gyorsabban kiszárad, kipirosodik és sérülékenyebb, mint máskor. Télen nyugodtan választhatsz zsírosabb hidratáló krémeket, még ha bőröd alaptípusa nem is mondható kifejezetten száraznak. Kényeztesd arcbőrödet vitamindús pakolással: 1 kisebb banánt, 1 evőkanál tejszínt, és 1 evőkanál mézet pépesítés után kenj fel az arcodra, és 15-20 percig hagyd hatni. Ez minden bőrtípusra ajánlott, helyreállítja a bőröd egyensúlyát és erősíti a védekezőképességét.

Mivel az ajkunkat sem kíméli az időjárás, ezért rendszeresen használj rá szőlőzsírt, de esténként 10 percre mézet is kenhetsz a szádra.

Télen sokan hajlamosak elfeledkezni róla, hogy kezünk, lábunk és körmeink is törődést igényel. A hideg időjárás miatt a kezünk bőre hamar kiszárad, be is repedezhet. Naponta többször krémezd be kezeid, hetente pakolást is készíthetsz: dörzsöld be a kezeidet olívaolajjal, és húzz rá 1-2 órára cérnakesztyűt. Egész testünk a talpunkra nehezedik, a zárt cipőben, csizmában pedig hamarabb kialakul a lábizzadás, a lábszag, a gombásodás, és a bőrkeményedés is. Ha egész nap fűtött helyiségbe vagy, mindenképp használj váltócipőt és váltózoknit (harisnyát). Otthon használj habkövet, és mindig töröld szárazra a lábujjak között is a lábadat. A fentebb írt pakolást elkészítheted a lábadra is.

Férfi manikűr-pedikűr, női manikűr-pedikűr szolgáltatásom is igénybe veheted Budapesten, ajándék spa kezeléssel (bőrradírozás, hidratáló, frissítő pakolás, masszázs), illetve igény esetén akciós gél lakkozással. Bővebb információkat az alábbi oldalamon találsz: Férfi és női kéz és lábápolás

Ezúton ajánlom figyelmedbe a Wellstar Byas szépségápolási termékeit is, melyek segítségével hatékonyan és eredményesen tisztíthatod, hidratálhatod, táplálhatod és fiatalíthatod meg bőrödet. Bővebbet az alábbi oldalamon olvashatsz: Byas – Forradalmi szépségápolás

A Welstar Byas testápolási termékek forradalmi technológiájának köszönhetően pedig könnyedén leolvaszthatod a felesleges kilókat, eltüntetheted a zsírpárnákat a problémás területekről is, hatékonyan csökkentheted a narancsbőrt. Bővebbet az alábbi oldalamon olvashatsz: Byas – Professzionális alakformálás

A tél hatására hajunk száraz, fénytelen és töredezett lehet. A száraz tincsek ellen fejbőrünk faggyútermeléssel reagál, emiatt a hajtő zsírossá válhat. Lehetőleg ne moss naponta hajat, és ápold hajpakolással: Frissen csavart citromléhez adj 1 evőkanál mézet és hajmosás után a nedves haj teljes hosszán masszírozd be úgy, hogy a fejbőrre is jusson. 15 perc után langyos vízzel öblítsd ki hajadból. A citrom zsírtalanítja a hajat és a fejbőrt összehúzó hatása miatt, a méz pedig táplálja és ápolja a hajszálakat. Fénytelen hajad így lesz újra élettel teli.

Télen a hideg miatt sokan visszarettennek attól, hogy a szabadban mozogjanak. Én se vagyok nagy híve a téli sportoknak, de a friss levegőn végzett mozgás jótékony hatással van a testre, és a lélekre is. A mozgás emeli a hangulatunkat befolyásoló ingerületátvivő anyag, a szerotonin szintjét, és örömforrássá válhat. Hetente legalább egyszer öltözz fel melegen, és indulj sétára valamelyik közeli erdőbe, hegyre, vagy vízpartra. Kiválóan átmozgatnak, és feltöltenek a téli sportok is, a síelés, a korcsolyázás, de akár egy kiadós szánkózás, hógolyózás is. A hidegben történő didergés, vacogás izomműködése is zsírégetéssel történik, tehát még fogyaszt is. A reggelente nyitott ablaknál végzett 5-10 perces torna csodákat tehet a jobb közérzet elérésében. A szaunázás pedig segít a méregtelenítésben, erősíti az érrendszert, és jó hatással van a szervezet ellenálló képességének megerősítésében.

Törj ki a mindennapi körforgásból, fedezz fel családoddal, barátaiddal új tájakat vagy utazzatok oda, ahol korábban jól éreztétek magatokat.

Sokan nem engedik meg maguknak az ellazulást és a pihenést, mert a gyengeség jelének tekintik. A téli időszakban pedig mindenkinek több pihenésre, regenerálódásra van szüksége.

Kapcsolj ki minimum napi fél órát! Hallgass zenét, meditálj, olvass, nézz meg egy jó filmet, foglalkozz egy picit csak magaddal, igyál egy kellemes teát (gyümölcs, kamilla, hársvirág), párologtass finom illatú olajakat, jó választás pl. az ánizs, a bazsalikom, a majoránna, az oregano, a zsálya, a citromfű.

Aludj eleget, de 8 óránál ne többet! Az alvás alatt regenerálódik a szervezeted, így reggel kipihentebben ébredsz, és sokkal szebb színben látod a világot.

Ne feledd: mindenki társas lény! Barátokra, ismerősökre mindenkinek szüksége van. A családi, baráti kapcsolatok a közös örömöket és a gondok megosztását is lehetővé teszik. A gyerekek és az állatok társasága növeli energiaszintünket és optimizmussal tölt el minket. Lesd el tőlük a belefeledkezés képességét, a játékosságot, kíváncsiságot. Engedd gyermeki énedet érvényesülni, fedezd fel újra, hogy mennyire jó és feltöltő a feladatokat kicsit elfeledve “csak” önfeledten játszani!

A napfény hiánya felborítja a szervezetben a melatonin és a szerotonin egyensúlyát, ez rossz hangulatot, súlyosabb esetben depressziót is okozhat. A melatonin nevű hormon az agyban, a tobozmirigyben termelődik, amikor kevés a fény. A szervezet belső óráját vezényli, csökkenti a testhőmérsékletet, és álmosságot okoz. A szerotonin egy ingerületátvivő anyag, szabályozza a hangulatot, javítja a memóriát és a figyelmet. A köznyelv boldogsághormonként is említi, mert ez az anyag szabályozza többek közt az aktivitást, az étvágyat, a szexualitást, az agressziót és a szorongást is.

Vedd magad körbe színekkel és fényekkel. Öltöztesd lakásodat és önmagadat is színekbe. Amennyire lehetséges, növeld a lakásba beáramló természetes fény mennyiségét, este pedig használj színes lámpákat és gyertyákat.

A kitűzött célok reménnyel töltenek el és meghatározzák mindennapjainkat. Ha apró, napi céljaid, terveid vannak, akkor tudod, hogy merre haladsz, mire vársz. A sikerélmény, a kihívások, a megbecsültség és hasznosság érzése hozzátartozik a létünkhöz. Készíts tervet, valósítsd meg, alkoss, tanulj valami újat!

Fő a pozitív gondolkodás! Élvezd az életet, és varázsold tudatosan boldoggá napjaidat. Mindenki élete tele van apró szépségekkel, kincsekkel – csak észre kell venni őket! Ne engedd, hogy az időjárás vagy mások rossz kedve rád is hasson.

Tudom, időnként nehéz megfogadni a fenti tanácsokat, gyakran keresünk és találunk is okot rá, hogy mi akadályoz meg mindebben minket, ám ha figyelünk szervezetünk igényeire, akkor elkerülhetjük, hogy a hosszú tél alatt kimerültté, betegekké váljunk.

Hozd harmóniába a tested-lelked! Tisztítsd meg, tápláld, regeneráld és vitalizáld!
Hívj, írj, ha segíthetek!


Ha tetszett, oszd meg másokkal is!

Mi a véleményed? Írd meg!

RSS